webForumDet fria alternativet

Expression Suite

4 svar · 697 visningar · startad av Pedda

PeddaMedlem sedan juni 20006 032 inlägg

Har installerat Expression Blend idag och suttit och lekt lite.
Har läst en hel del på Microsofts hemsida men inte fått helt klart för mig exakt hur dom olika programmen i suiten bäst används.

Har jag förstått det rätt att om jag ska designa en desktop applikation så bör jag:
1. Designa t.ex knappar i Expression Design
2. Kopiera knappen till Expression Blend och där köra Tools/Make button och sen skapa effekterna?

Hur gör man bäst med andra saker som textboxar mm.

Helt enkelt, i vilken ordning är det bästa sättet att använda programmen?

LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg

Jag har kört med detta i något år.
Mest den första delen, jag uppfattar paketet som ett TeamWork.
Kör runt och testa. Meningen är ju att du enbart skall köra Design och släppa jobbet vidare exempelvis.

Jag är mitt eget team, så den enda jag släpper jobbet vidare till är mig själv, tyvärr. :l
Har tyvärr inte så mycket tid till att "köra runt och testa".

*Bump*
Här finns ju många professionella utvecklare, är det verkligen inte någon mer som jobbar med Microsoft Expression programmen.

haagelMedlem sedan feb. 2006134 inlägg

Jag använder Expression en del då jag jobbar med Silverlight.

Det jag använder mest är Expression Design för att bygga upp gränssnittet. Sitter hela tiden och skiftar mellan detta och Visual Studio. Har alltså samma projekt öppet i båda programmen. Sköter stilen och animationer etc. i Design och koden/logiken i Visual Studio.

Expression Design använder jag då jag ska göra någon egen grafik. Alltså inte då jag ska styla en TextBox eller liknande, utan då jag ska göra något "from scratch".

Expression Web har jag bara använt någon enstaka gång, och det kan väl närmast liknas vid Adobe Dreamweaver, alltså ett program för att bygga webbsidor.

På samma sätt kan man väl likna Expression Design vid Adobe Illustrator och Expression Blend vid Adobe Flash.

Expression Media och Expression Encoder har jag aldrig använt, men har förstått att Encoder är till för att behandla video innan den distribueras (komprimera etc) och Media är till för att få ordning på dina digitala mediafiler (dvs. bilder, video etc)

När jag ska göra ett helt eget utseende på Silverlight-kontroller gör jag nog på samma sätt som du beskriver. Alltså först gör grundgrafiken i Design och sedan fixar animationer etc. i Blend. Är det enkla former kan jag skippa Design helt och gå direkt till Blend.

138 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)