webForumDet fria alternativet

Finns det något kortkommando för att fixa felaktiga eller uteblivna using-statements?

.NET

4 svar · 524 visningar · startad av dAEk

Medlem sedan feb. 20041 816 inlägg
Frågan#1

I Eclipse finns det supersmarta kortkommandot Ctrl+Shift+O som, så gott det går fixar ens import-statements (using i C#) om man inte angett några eller stavat fel.

Skapar jag en medlemsvariabel av typen ResultSet behöver jag alltså inte speca vilket paket klassen ligger i utan det ordnas automatiskt av Eclipse när man använder kortkommandot. Skitsmidigt!

Finns det något liknande i eller till Visual Studio?

Medlem sedan aug. 20003 575 inlägg

Det finns något liknande, säg att du skriver IList<string> strängar; och inte har using System.Collections.Generics så kan du trycka på "Ctrl + ." så kommer det upp en lista av saker du kan göra en av dom är att importera oftast blir det "Ctrl + . + ENTER".

Medlem sedan feb. 20002 300 inlägg

Samma kortkommando gäller även när du ärver från en basklass eller ett interface. Om du trycker Ctrl . så får du upp listan för autogenerering av abstrakta metoder/interfacemetoder.

Medlem sedan nov. 20011 551 inlägg

Jag säger bara reSharper, fixar allt sådant där och städar dessutom i koden på ett mycket bra sätt. kolla in det här: http://www.jetbrains.com/resharper/features/ComparisonMatrix_R4.html

Medlem sedan feb. 20041 816 inlägg

Det verkar inte finnas nåt som är (gratis och) lika bra som i Eclipse med andra ord, även om det är ganska bra det som finns i VS. Synd.

ReSharper har jag hört en del gott om och det är ju samma JetBrains som gjort IntelliJ som jag också hört en massa bra saker om, så nog finns det förutsättningar alltid. :) Ska dra ner deras trial och testköra lite.

248 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)