Hejsan,
Satt igår och pillade lite med en gästbok där jag använder en WebMethod för att få fram de inläggen som har skrivits och sedan ICallbackEventHandler för att skicka gästboks inlägg. Att fungerade fint sedan så försökte göra en paging till det hela, min WebMethod slutade skicka resultat så jag körde ctrl + z tills allt var normalt igen. Men det vill fortfarande inte fungera, har kollat med firebug och då är responsen från WebMethod [ ] och jag får inget felmeddelande. Hoppas ni kan hjälpa mig att hitta vad som är fel här är koden:
<script type="text/javascript">
// guestboook.aspx
$(document).ready(function() {
BindMemberGuestbookMessages();
});
function BindMemberGuestbookMessages(){
$.ajax({
type: "POST",
url: "<%= NetworkEngine.Core.Utilities.RelativeWebRoot %>Member/Default.aspx/BindMemberGuestbookMessages",
data: "{'Count':'3'}",
contentType: "application/json; charset=utf-8",
dataType: "json",
success: function(msg) {
$('.mainContent2').setTemplateURL('<%= NetworkEngine.Core.Utilities.RelativeWebRoot %>Javascript/MessageTeamplate.tpl', null, { filter_data: false});
$('.mainContent2').processTemplate(msg);
}
});
}
</script>
//guestbook.aspx.cs
[WebMethod]
public static List<MessageEntities> BindMemberGuestbookMessages(int Count)
{
MessageBLL messagesBLL = new MessageBLL();
List<MessageEntities> messagesList = messagesBLL.GetMessagesByRecipientsID(Convert.ToInt32(HttpContext.Current.Request.QueryString["MemberID"]), MessageBLL.MessageType.MemberGuestbook, 1);
return messagesList;
}
Som sagt, koden är den samma som förut så jag förstår inte vad som är fel.
EDIT
Har även kollat nu så att messagesList inte är tom och det är den inte för om jag binder datan till en vanlig repeater så fungerar det.
EDIT
Det är nog något fel på messagesList ändå. Om jag gör om BindMemberGuestbookMessages till public static string och returnera en vanlig string så kommer värdet. Men som sagt, jag har inte ändrat något i koden så jag förstår inte vad som kan vara fel, några idéer?