Jag har en ajaxifierad gridview. Den listar kunder. Genom att klicka på en knapp Getorders så ska en lista med möjliga orders (skit samma varför) för ett givet företag visas. Bild 1 visar utgångsläget. När man klickar på knappen GetOrders så visas det i dagsläget som i 2. Men kunddjäveln vill ha det som i 3 alltså att listan svävar ovanför gridviewen. Kunddjäveln har som bekant alltid rätt. Men hur lösa detta?
Dropdownlista löser ditt problem. Vill du ha en listbox så måste du ha sätt fast position med CSS och samtidigt se till så att den lägger sig över de andra objektetn på sidan.
Så enklast är en dropdownlista. Annars så kan du ju alltid öppna upp informationen i ett eget fönster eller lager.
Det jag citerat blir då intressant, har du tips om var jag kan läsa vidare om detta?
Det blir ju bara en variant av HoverMenu. Alltså du skapar ett lager (div-tagen) som du lägger i samma cell som din textruta, bara det att du håller det lagret gömt och sedan när man trycker i din textruta, så säger du till lagret att visa sig och lägga sig över allt som är under.
Om duläser på om CSS, Layers och Javscript så kommer du säkert hitta en lösning på ditt problem.