webForumDet fria alternativet

Testa webservice i produktion

.NET

3 svar · 541 visningar · startad av CatZ

Medlem sedan jan. 20022 440 inlägg
Frågan#1

Äsch kom verkligen inte på någon bra titel. Jag har en är tvungen att testa en Web Service utan att röra produktionskoden som redan ligger på servern. Jag laddade upp 3 nya filer. Tester.aspx, Tester.aspx.cs och Tester.aspx.designer.

Sidan fungerar men det kommer inte åt webservice filerna som är kompilerade i bin mappen. Går det att lösa på något sätt utan att behöva röra produktionskoden (kompilera alltihop)?

Problemet är att jag måste använda den ip adressen för att testa. Tyvärr verkar det inte fungera om jag slänger upp en ny web site i IIS på tex port 8080.

Förslag mottages tacksamt :)

Medlem sedan aug. 20003 575 inlägg

Du kan väl kompilera dina testfiler mot den publika webservicen. Du kanske inte kan ta autodiscover utan får hårdkoda in ip och port.

Det gick faktiskt att lösa smidigare än så :) Det kanske inte är snyggt men det skiter jag i! :)

<%@ Page Language="C#" AutoEventWireup="true" CodeBehind="Tester.aspx.cs" CodeFile="Tester.aspx.cs" ClassName="Tester" Inherits="Tester"  %>

Sedan tog jag bort alla namespace osv i filerna.

Nickemannen skrev:

Du kan väl kompilera dina testfiler mot den publika webservicen. Du kanske inte kan ta autodiscover utan får hårdkoda in ip och port.

Nja om det ändå vore så enkelt :)

Invalid login or un-authorized API usage

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)