Nu blandar du nog ihop det hela. Detta är ju tänkt att du ska göra i code behind. och om du gör det i codebehind blir det lite mer "omständigt" än sådär.
Hur ser resten av sidan ut?
2 svar · 341 visningar · startad av axed
Hej,
Försöker använda Eval-metoden i en asp:repeater tillsammans med en StringBuilder:
StringBuilder str = new StringBuilder();
str.Append(Eval("DateTime").ToString());
Men får felet att: Databinding methods such as Eval(), XPath(), and Bind() can only be used in the context of a databound control.
Vad betyder det och vad ska jag göra för att "spara" det Eval returnerar i en variabel?
Nu blandar du nog ihop det hela. Detta är ju tänkt att du ska göra i code behind. och om du gör det i codebehind blir det lite mer "omständigt" än sådär.
Hur ser resten av sidan ut?
<asp:SqlDataSource ID="SqlDataSource1" runat="server" ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:ConnectionString %>"
SelectCommand="SELECT TOP (5) News.Headline, News.Text, News.DateTime, Users.Surename, Users.Lastname, Categories.Name AS Category FROM News INNER JOIN Users ON News.AuthorId = Users.Id INNER JOIN Categories ON News.CategoryId = Categories.Id">
</asp:SqlDataSource>
Vill alltså hämta ut DateTime från frågan ovan och spara det i en StringBuilder. Det ovan är allt jag har i filen och jag använder inte code behind-modellen.
Det går bra att skriva ut med <%# Eval("DateTime") %>
Men jag är nybörjare och har kanske missuppfattat allt helt?