Så när jag läser av QueryString (debuggar) så får jag värdet "print\r\n "
Hur kommer det sig, och vad ska jag göra åt det? När jag sen har if (Request.QueryString["p"]=="print") så blir den alltid false
11 svar · 505 visningar · startad av StefanBergfeldt
Så när jag läser av QueryString (debuggar) så får jag värdet "print\r\n "
Hur kommer det sig, och vad ska jag göra åt det? När jag sen har if (Request.QueryString["p"]=="print") så blir den alltid false
hur genererar du länken då?
Har du testat att skriva in länken i webbläsaren och debugga och se om det fortfarande är \r\n på? det är ju escape för radbyte etc så nånstans kommer de ju i från... är det en automatgenererad länk kanske det är fel där den skapas... sök och du ska finna :)
Länken är hård-kodad. Blir samma skit om jag skriver adressen manuellt.
Jag håller med om att det måste komma någonstansifrån. Kan det vara .ToLower() som lägger på det?
[edit]
Nej det är inte .ToLower() som gör det
[/edit]
Gäller det flera/alla webbläsare?
Testat i Firefox, IE, Opera och Chrome (senaste versionerna), och ja det är lika i alla.
För att gå runt det kan du använda
.StartsWith("print");
Men det är ju inte den lösningen du önskar antar jag :)
Hehe, nej det är inte den lösningen jag önskar.
Jag önskar en lösning på mitt problem, inte en ful-lösning.
Jag kan absolut köra med .Replace("\n\r", "").Trim(); men det är också nästan lika fult.
string p = Request.QueryString["p"].ToLower().Replace("\n\r", "").Trim();
Det blev en fullösning i väntan på en bättre lösning
För att jämföra strängar/objekt ska man ju använda metoden equals, inte ==. Fast om du faktiskt har '\n' och '\r' i parametervärdet slår det inte igenom ändå, fast jag har lite svårt att tro att det är så. :) Vilken IDE kör du med?
dAEk skrev:
För att jämföra strängar/objekt ska man ju använda metoden equals, inte ==. Fast om du faktiskt har '\n' och '\r' i parametervärdet slår det inte igenom ändå, fast jag har lite svårt att tro att det är så. :) Vilken IDE kör du med?
Det är ingen skillnad på Equals och == i C#, dock är det annorlunda i Java :)
Uj, my bad. Sorry! Trodde att det var som i Java. Man kanske inte borde yttra sig om saker man bara har lite erfarenhet av. Iaf inte när någon ber om hjälp. :r
Jag kör med Visual Web Developer 2008 Express, men eftersom felet blir vid körning så är det väl webbservern som är intressant. Jag har provat mot IIS i både XP Pro och Win 2k3 Server (utveckling/produktion) och mot Cassini (inbyggda i VWD). Samma fel överallt.