Som har ett gäng submenyer, beroende på menyval, som är helt dynamiskt. Hämtar sidorna från en databas. Menyscriptet har jag dock skrivit själv, och nu undrar jag om det finns något färdigt liknande i ASP.NET som jag kan nyttja.
Baserat på UL, så jag slipper skriva om hela CSS också. :)
Det finns ju färdiga meny-kontroller. Annars om det är enkel databasstyrd grej, så kör med en Repeater. Det är där jag brukar sluta, så man har kontroll på vad man gör.
Det finns ju färdiga meny-kontroller. Annars om det är enkel databasstyrd grej, så kör med en Repeater. Det är där jag brukar sluta, så man har kontroll på vad man gör.
Vet att det finns färdiga menykontroller, men den kastar ut det i en table. Visst, jag har skrivit en en variant på ASP.NET's menykontroll som spottar ut i det hela i UL-format i stället.
Det jag dock fastnar lite grann på är vid detta..
Säg att menyn ser ut på följande sätt, där samtliga items hämtas från en databas..
MenyItem 1
MenyItem 2
MenyItem 3
MenyItem 4
Klickar vi på "MenyItem 3", så öppnas dels sidan för menyItem 3 men också visas en undermeny för den, antalet nivåer i djup på menyn bestäms av antalet barn till ex MenyItem 3, och dess barnbarn osv..