Text värdet får alltid värdet "" oavsett vad jag försöker med.. Om jag slänger in en SqlDataSource eller liknande så fungerar det utmärkt. Varför i hela friden innehåller kontrollerna inga värden? Någon som råkat ut för det?
Haha detta är så jäkla lol men jag skiter i de databundna kontrollerna och slänger in ett Table med diverse textboxar i istället. Då har jag full kontroll!
ett annat tips är att kolla mha immediate fönstret, där kan du skriva in dina objekty och kolla vad som finns i dem, använder det jämt i debugg :) . testa ctrl + alt + i i debug i din miljö klistra in t ex: DetailsViewProducts, slå enter och se om du får något resultat eller om den är null, du kan gå från page. och nedåt tills du hittar den :)
problemet var att den tappade entiteten trots att jag inte gjorde postback därför var allting tomt. Ajax är lite konstigt ibland. Trodde inte jag skulle behöva bry mig om postbacks när jag använde Ajax. Lösningen blev att stoppa några saker i Viewstaten manuellt och sedan hämta dem via
Tack för förslaget på både ctrl+alt+i och den rekursiva sökningen. Jag hade redan en funktion för att loopa igenom kontroller men det tål att postas igen! :D