webForumDet fria alternativet

radiobuttonlist

3 svar · 524 visningar · startad av annasmurf

annasmurfMedlem sedan mars 2006237 inlägg

hej!

hur gör man om man har en sida och har två val genom form av 2 radiobutton, och när man väljer ett val så vill man att det ska komma fram en panel och väljer man den andra radiobutton ska något annat komma upp ?
tacksam för svar!!!

radiobutton Jag vill få pris på enbart hotell
radiobutton2 Jag vill få pris på flyg, hotell och evenmangbiljett

freguzMedlem sedan feb. 2005280 inlägg

Gör en radiobuttonlist med autopostback=true och i eventet så visar/döljer du dina Panels (eller placeholders), och dessutom. gör du det med en scriptmanager i sidan och virar en updatePanel runt alltihop så får du ajax :-)

Lite komprimerat svar kanske men jag vill bara visa vägen lixom :)

annasmurfMedlem sedan mars 2006237 inlägg

men jag fattar inte det där med i eventet så visar/döljer du dina Panels (eller placeholders), och dessutom. gör du det med en scriptmanager i sidan och virar en updatePanel runt alltihop så får du ajax kan du för klara lite mer

jag har detta

<asp:RadioButtonList RepeatDirection=Horizontal ID="RadioButtonListFlyg2" runat="server" autopostback="true" RepeatLayout="flow" OnSelectedIndexChanged="Check_Clicked">
		               <asp:ListItem Text="Jag vill få pris på enbart hotell" Value="0" Selected="true"/>
		                <asp:ListItem Text="Jag vill få pris på flyg, hotell och biljett" Value="1" Selected="false" />
		          </asp:RadioButtonList>

i aspx-koden , men hur ska jag få den att göra det andra?

StefanBergfeldtMedlem sedan sep. 2004828 inlägg

Du har ju ett event OnSelectedIndexChanged
Där du hanterar eventet får du kolla av vilken Item som är markerad, och visa rätt panel/placeholder.
Att du har en UpdatePanel gör ingen skillnad för detta.

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)