TomKarlMedlem sedan okt. 200720 inlägg Tja!
Har gjort en liten hemsida, försöker att skydda "admin" sidorna. Använder
Asp.Net:s inbyggda funktioner, jag har installerat membership providern i SQL
databasen (alla tabeller och sånt)
Allt funkar kanon lokalt, har skapat en roll "admins" och några användare.
Mappan admins är den skyddade mappen.
Allt frid och fröjd så långt. När jag testade online fick jag ett tråkigt
felmeddelande, är detta något jag kan fixa själv?
Server Error in '/' Application.--------------------------------------------------------------------------------
Security Exception Description: The application attempted to perform an operation not allowed by the security policy.
To grant this application the required permission please contact your system administrator or change the application's
trust level in the configuration file.
Exception Details: System.Security.SecurityException: Request for the permission of type 'System.Security.Permissions.FileIOPermission, mscorlib,
Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089'
failed.Source Error: An unhandled exception was generated during the execution of the current web request.
aleborgMedlem sedan jan. 20013 341 inlägg Är admin en virtuell katalog? I så fall går det inte, i en miljö med medium trust så har man inte access till andra applikationers mappar. Är det inte en virtuell katalog så bör du se över vad det är för mapp som du försöker accessa i din kod, har du rättuigheter till den, försöker du skriva till den?.
TomKarlMedlem sedan okt. 200720 inlägg
aleborg skrev:
Är admin en virtuell katalog? I så fall går det inte, i en miljö med medium trust så har man inte access till andra applikationers mappar. Är det inte en virtuell katalog så bör du se över vad det är för mapp som du försöker accessa i din kod, har du rättuigheter till den, försöker du skriva till den?.
Hej!
Tror inte att det är en virtuell katalog, japp jag har rättigher till mappen.
Admin mappen är en undermapp i mappen där hemsidan ligger.
Inetpub
|-- wwwroot
| |-- Hemsidan /hemsidan
| . .-- admin /admin mappen, skyddad i webhotellets kontrollpanel
| ...
...
Det började strula så fort jag skyddade den i web hotelets kontroll panel eller om jag använder ASP.Net:s inbyggda skydd med login controlen o.s.v.
Det jag har testa med är att det ligger en helt tom default.aspx fil i mappen admin, så jag vet inte vad som försöker komma åt vad. Känns underligt på något sätt att det ska strula så här bara för att man vill skydda en admin mapp