webForumDet fria alternativet

Varför regioner fortsättning...

.NET

22 svar · 964 visningar · startad av johannormen · sida 2 av 2

Frågan, av johannormen

Ny tråd för att inte trolla för mkt i en annan tråd... Regioner i kod. Varför använder ni dem? Vad är bra med dem? Vad gör de för nytta för er? behövs de verkligen? Hjälper de andra som tar över er kod? Nyfiken :) En som inte gillar dem... för de stör mer än gör nytta i målet att få ren kod.... PS... Att gömma är inte att skapa ren kod... det är bara att skapa fler problem i arbetet med v

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan sep. 200888 inlägg

spango skrev:

För att Visual Studio inte är lika bra på att presentera kod som t.ex. Eclipse. #regions har sina poänger tycker jag, men när jag hamnade i Java/Eclipse efter att ha suttit med C#/VS nåt år insåg jag att det inte var regions man ville ha egentligen, utan ett bättre sätt att navigera genom koden.

ja Eclispe är ett riktigt moget IDE o har alltid vart... Gillar det oxå... Men java ligge rnågra ljusår före både MS och oss andra i effektivitet och kvalité allmänt... och inte minst kunskapsnivåerna hos samtliga java utvecklare...

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Eclipse (och Java i allmänhet) har en del att arbeta på vad gäller enkelhet, dock. Men Eclipse är en gudomligt bra editor, VS känns ofta lite som Notepad med syntax highlighting och autocomplete.

Medlem sedan sep. 200888 inlägg

spango skrev:

Eclipse (och Java i allmänhet) har en del att arbeta på vad gäller enkelhet, dock. Men Eclipse är en gudomligt bra editor, VS känns ofta lite som Notepad med syntax highlighting och autocomplete.

ReSharper är rätt trevlig addin som gör ökar användandet till det bättre...
Tycker jag som inte kan leva utan den idag. :)

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)