webForumDet fria alternativet

Ändra kontrolls attribut client side

.NET

1 svar · 304 visningar · startad av PBF

Medlem sedan mars 200657 inlägg
Frågan#1

Tjenare!

Håller på och bygga ett bytes-system mellan medlemmar. Inne på varje medlems profil listas alla dess kort. Under varje kort finns en LinkButton som heter lbTrade. När man klickar på lbTrade så visas en ModalPopupExtender med dina egna kort som du kan välja att byta med.

Det jag nu vill åstadkomma är att skicka CommandArgument-värdet från lbTrade till en Label jag har i min ModalPopupExtender utan att sidan behövs ladda om, det är hela idén med min ModalPopupExtender.

Den Label jag vill binda CommandArgument-värdet till ligger placerad i en UpdatePanel.
lbTrade ligger i en Repeater och har ett specifikt ID som CommandArgument vilket representerar respektive kort.

Just nu kör jag följande kod i Page_Load:

lblCardID.Text = ((LinkButton)rprMyCollection.Controls[1].FindControl("lbTrade")).CommandArgument;

Ovanstående kod binder alltid samma CommandArgument till min Label, d.v.s. det värde den första LinkButton har som loopas ut tillsammans med korten.

Hur ska jag göra för att uppdatera min Labels värde beroende på vilken LinkButton jag klickar? Hur skulle en eventuell JavaScript-funktion se ut som sköter detta? Är helt nollad när det kommer till JavaScript, nämligen.

Medlem sedan feb. 20001 590 inlägg

från det öppnade fönstret skickar du tillbaka värden med window.returnValue=dinfunktionsomhämtarvärdenfrånformuläret()

Den triggar du med ett klick på OK elller dylikt

sidan som öppnar fönstret får tillbaka värdena i den variabel som "öppnar" dialogen, typ:

var getInfo=ShowModalDialog("myDialog.html",arg1,arg2,arg3...);

Har du argument, kan du använda ett godtyckligt antal, och hämta upp detta i "Dialogsidan" med window.dialogArguments

Vet inte om detta var det du efterfrågade?

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.e96017d9
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)