Enklast är nog att göra vanliga knappar och sätta FlatStyle till Flat.
Sen byter man bakgrundsbild vid MouseHover så byter man bakgrundsbilden.
Testade lite snabbt, så dom är inte exakt likadana.
Har själv påbörjat ett större projekt i WPF där applikationen skall påmina om Outlook 2007 eftersom användarna är vana vid den designen.
Och jag måste säga att trösklen är ganska hög om man är van vid winforms, och det är inte helt enkelt att göra det. Men som nickemannen säger så finns det en utmärkt guide (även om de glömt mer än hälften i den) på hur man bygger en outlook kopia i WPF.
Dessutom så är WPF långt i från färdigt och enkla kontroller eller funktioner som man tycker är själklara från winforms fungerar inte likadant i WPF, så viss frustration får man räkna med... men det är lika bra att du lär dig det direkt, eftersom det är den nya gränssnittet som MS kommer satsa på i några år...
Har själv påbörjat ett större projekt i WPF där applikationen skall påmina om Outlook 2007 eftersom användarna är vana vid den designen.
Och jag måste säga att trösklen är ganska hög om man är van vid winforms, och det är inte helt enkelt att göra det. Men som nickemannen säger så finns det en utmärkt guide (även om de glömt mer än hälften i den) på hur man bygger en outlook kopia i WPF.
Dessutom så är WPF långt i från färdigt och enkla kontroller eller funktioner som man tycker är själklara från winforms fungerar inte likadant i WPF, så viss frustration får man räkna med... men det är lika bra att du lär dig det direkt, eftersom det är den nya gränssnittet som MS kommer satsa på i några år...
- M
Jag vet inte riktigt om det jag skickade var en guide utan mer ett exempel på vad man kan åstakomma, håller på att avsluta ett projekt som involverar WPF nu som hållt på ett par månader, jag själv har inte varit inte varit inne presentationen och grejat, men lite och det jag sett gillar jag även om det kan vara krångligt och man kan lösa saker på flera olika sätt.
WPF har iallfall gjort att vi kunnat skippa flera tredjepartskomponenter som gjort svårare designsaker. Jag tror att WPF kommer att växa i framtiden så jag tror absolut inte det skadar att lära sig det. Men jag rekommenderar nog att man sätter sig och läser innan man börjar.
Kör man try and error är det nog lätt att man lär sig saker på fel sätt. När det gäller ControlTemplates, Styles osv.
Idag så släpptes .NET 3.5 SP1 och Vs.Net SP1 som skall fixa upp prestandan i WPF projekt med mellan 20-40%.
261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e