webForumDet fria alternativet

Bryta ut klasser till klassbibliotek

.NET

6 svar · 670 visningar · startad av Addeladde

Medlem sedan jan. 20013 406 inlägg
Frågan#1

Hej

Jag har en webbplats som börjar få väldigt många klasser i sig. Lite felkonstuktion från början men det har växt på sig med tiden. Nu skulle jag börja vilja bryta ut klasser till klassbibliotek. Finns det någon funktion för detta i Visual Studio 2008?

Som t.ex. extract method. Finns det något liknade för att sätta ett namespace på en klass?

Medlem sedan aug. 20003 575 inlägg

Jag tror inte det finns, möjligtvis i någon tredjepartsplugin, men annars är det bara att börja klippa och klistra :).

Jag har labbat lite och det är egentligen bara att dra klasserna till det nya projektet i sin lösning och ta bort dem i webbprojektet.

Men jag skulle även vilja att de låg i ett namespace. Om man har ett namespace så kan man ju byta namn via refactor men kan man skapa ett namespace och uppdatera allt i sin solution med den nya namespacet?

Medlem sedan dec. 2005664 inlägg

Om du skapar upp klassen manuellt får du rätt namespace. tror heller inte det går att göra utan tredjepart, kolla t ex resharper (rätt dyr dock).

Medlem sedan aug. 20003 575 inlägg

Om du snabbt vill ändra alla namespace i en assemblie kan du ju göra det på det gamla sättet... Sök, Replace :)

Har kollat på resharper. Verkar inte lösa problemet men produkten verkar bra

Medlem sedan jan. 20022 440 inlägg

ctrl+r, ctrl+r om du har visual c# tangentbords layout.

ska förklara de två :)

1:a ctrl+r = Refactor
2:a ctrl+r = Rename

:) Enkelt va?

250 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)