TravoniMedlem sedan okt. 20041 556 inlägg Om jag använder <authentication mode="Windows" /> så visas Datornamn\Användarnamn när jag kör User.Identity.Name
ex. Mindator\KalleP
Men om jag då har sparat KalleP som användare i databasen och vill kolla hurvida han är med i en roll så funkar det inte.
Ex. User.IsInRole("Gamers") returnerar False, fast jag är med i rollen.
TravoniMedlem sedan okt. 20041 556 inlägg Ok, jag har rolemanagern aktiverad och det verkar vara det som är problemet.
Men går det inte att kombinera windows Authentication med rolemanagern, webParts osv. sa att jag kan sköta rollhanteringen via databasen?
ZaimanMedlem sedan dec. 20014 239 inlägg
Using WindowsTokenRoleProvider
You use the WindowsTokenRoleProvider with ASP.NET applications that use Windows authentication. It is a read-only provider that retrieves role information for a Windows user based on Windows security groups. You cannot create, add to, or delete roles with this provider. Instead, you must use the Windows Computer Management or Active Directory Users and Computers administration tools.
The Windows security system acts as role store for this provider, so no additional configuration is required to set up the role store.
Saxat från: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms998314.aspx
erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg Du får implementera en custom provider, dvs CustomIIdentity och CystomIPrincipal, där du dels fyller dem från aktiva Users dvs. Windows Auth och rollerna från DBn.