webForumDet fria alternativet

Visual Studio 2008 and .NET Framework 3.5 Service Pack 1 Beta - Ute nu

.NET

2 svar · 519 visningar · startad av P

Medlem sedan jan. 20012 204 inlägg
Medlem sedan jan. 20022 440 inlägg

Jo det funkar bra som tusan, jag har kört in det i min utvecklingsmaskin redan. Orkar inte vänta eftersom det verkar lösa massvis med saker i visual studio.

Älskar Entity Framework, bara det är en anledning att installera sp1 beta :)

Medlem sedan maj 20012 812 inlägg

Jag fick däremot problem med kod som fungerade tidigare inte längre fungerar, så jag fick installera om hela maskinen för att bli av med skiten...

Själv hoppas jag på att det bara var något problem hos mig, men risken är ganska stor att det sitter någon klant hos MS och implementerart detta fel.

Felet handlar om WPF och när man binder en collection av objekt till typ en Listbox, eftersom den använder sig av Equals() för att kontrollera så det är samma objekt och i mitt fall så är det givitviss inte exakt samma objekt (samma minnesrymd) utan samma information i objektetn (alltså samma objekt, men ändå inte). Så har jag overridat .Equals() och kontrollera om ID för de 2 objekten är samma, och det fungerar hur bra som helst innan SP1Beta, men efter SP1Beta så skickads inte mitt objekt med till Equals() metoden, utan sälva Dependencyproperty objektet. Gissa om man bara vill kasta hela datorn i huvudet på den klant programmerar som gör något sådant.

Dessutom så fick jag problem när jag skulle köra igång min WCF Host Service, gnällde om att endpointern inte fanns. Så nu är datorn ominstallerad och allt fungerar hur bra som helst....

- M

247 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
121 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)