inspiroMedlem sedan sep. 2005673 inlägg Vet inte riktigt om det är ett databasproblem eller .net-problem men jag kommer inte åt databasen. Får meddelandet System.Data.SqlClient.SqlException: Login failed for user "min användare".
Användaren är db-owner och har fulla rättigheter. Så här ser min connection string ut:
server=sqlserver;Initial Catalog=mindatabas;User Id=domän\namn;Password=***
PMedlem sedan jan. 20012 204 inlägg Kanske kan testa någon annan variant här? http://www.connectionstrings.com/?carrier=sqlserver2005
fel lösenord låter ju annars som den troligaste orsaken.
CatZMedlem sedan jan. 20022 440 inlägg har du någon instans? sqlserver\mssql sqlserver\sqlexpress?
freguzMedlem sedan feb. 2005280 inlägg Testa en annan string kanske?
Så hära brukar mina strings se ut
Data Source=TEST-01;Database=V_Nordic;User Id=V_nordic;Password=abcdef12345;Network Library=DBMSSOCN;
Kör du DB i bara win auth mode eller mixed mode?
Vad händer om du testar med en sql user?
inspiroMedlem sedan sep. 2005673 inlägg Det är sql server 2005 (inte express) på en egen maskin och den är i win auth mode. Har provat flera olika connection strings och olika användare med samma resultat. Har försökt logga på med integrated security också men det funkar inte heller. Har gjort exakt lika förut och då har det funkat men webbapplikationen ligger på en ny webbserver så det är väl nåt knas där emellan kanske... finns det något mer man kan prova?