Men du laddar den sida besökaren skall gå till på sidan innan.
Sida1.aspx
här laddas sida2 så att den redan är inladdad i cachen.
Gör en massa annat.
Klicka på länk till sida2.aspx
Sida2 visas snabbt eftersom att den redan är "besökt".
i stället för att anropa funktionen i iframens onload, kan man inte istället anropa den i code-behind?
Nej. Använd INTE Sleep på en ASP.NET-sida. ASP.NET levererar all HTML på ett bräde (såvida man inte går förbi hela systemet och Response.Write:ar ut innehåll), och om du anropar Sleep så är det enda som händer att denna "leverans" fördröjs.
ok, men nu ska jag anv sleep för att animeringen ska fungera. (försvinner så snabbt annars)
Men hur löser man anropandet av javascriptet? Vill inte ladda in kommande sida när man besöker startsidan, utan jag vill ladda in den när man har klickat på knappen. :q
Har typ en bild "laddar ..." som ska visas när man har klickat på knappen tills sidan man ska komma till är helt färdigladdad. Kanske finns något annat sätt att lösa det på? :q
ok. har provat att ha den på knappen, men det går inte. För att kunna komma åt sidan man ska till måste en session vara satt, vilket den inte är nu då javascriptet körs innan sessionen är satt. Måste ju gå att anropa javascript funktionen i code-behind? eller finns det nott annat sätt :q
Vinnaren jag föreslår att du tittar på AJAX. Då laddas bara en liten bit av sidan om. Det är inte så svårt att lägga till AJAX på en enklare befintlig applikation. Jag rekommenderar verkligen den här filmen: http://www.asp.net/ajax/ (välj filmen med rubriken: "ASP.NET AJAX: A demonstration of ASP.NET AJAX")
ok. har provat att ha den på knappen, men det går inte. För att kunna komma åt sidan man ska till måste en session vara satt, vilket den inte är nu då javascriptet körs innan sessionen är satt. Måste ju gå att anropa javascript funktionen i code-behind? eller finns det nott annat sätt :q
OK. Sessionsvärdet sätts av knappen? Du kan inte anropa funktionen, men du kan spotta ut Javascript på sidan som anropar den åt dig. Använd ClientScript.RegisterStartupScript
ok, tack. En liten fundering jag har nu när jag tänkte använda jQuery.
Går det att förladda en sida med hjälp av någon funktion där? Finns ju ett antal pluggin som man kan använda eller?
269 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2