Jag kör lite simpel loggning om applikationen avslutas men jag vill även kunna starta om den i frmMain_FormClosed eftersom användaren som kör applikationen gör det via remotedesktop och det är det enda som användaren kan köra. Det finns inget skrivbord eller någon startmeny.
Går det att lösa på ett hyffsat smidigt sätt? Ett alternativ är ju att skapa ett vbs eller wmi script och köra via schemaläggare varje sekund och så länge processen ?.exe inte körs längre så starta den men det känns onödigt bökigt :)
Du kan ju göra ett wrapperprogram som när det körs direkt startar ditt program i en ny process, och när den underprocessen avslutas (dvs när exited-eventet triggas) startar du programmet igen.
Går det att lösa på ett hyffsat smidigt sätt? Ett alternativ är ju att skapa ett vbs eller wmi script och köra via schemaläggare varje sekund och så länge processen ?.exe inte körs längre så starta den men det känns onödigt bökigt
Vi har ett video övervakningsprogram på jobbet, de har en extern applikation som de kallar "watchdog" och som hela tiden ligger och kontrollerar om själva programmet körs, om inte huvudprogrammet körs så startas det upp igen...
Problemet här blir ju vad som händer om watchdog programmet stängs ner, vem skall övervaka så att de alltid körs då??? :)
Går det att lösa på ett hyffsat smidigt sätt? Ett alternativ är ju att skapa ett vbs eller wmi script och köra via schemaläggare varje sekund och så länge processen ?.exe inte körs längre så starta den men det känns onödigt bökigt
Vi har ett video övervakningsprogram på jobbet, de har en extern applikation som de kallar "watchdog" och som hela tiden ligger och kontrollerar om själva programmet körs, om inte huvudprogrammet körs så startas det upp igen...
Problemet här blir ju vad som händer om watchdog programmet stängs ner, vem skall övervaka så att de alltid körs då??? :)
- M
Om man tittar på spyware idag så kan man ju låta huvudprogrammet kolla på watchdogprogrammet och starta om det om det stängs av, eller ha 2 watchdogprogram som startar varandra och håller koll på huvudprogrammet.
Äsch jag slängde in OnFormClose / exit så går jag igenom vilken typ av avstägning det är och startar om programmet om det inte är så att windows avslutas..
Sedan har jag lagt in OnThreadError och UnhandledException som events, fångar alla problem som kan dyka upp och skickar mig själv ett epost meddelande. Hittills har jag inte lyckats krascha programmet igen.
Jag kommer komplettera detta med någon typ av watchdog program. Kan ju inte vara så svårt att slänga ihop nåt i C#. Mina knähundar får kolla en gång i sekunden om de själva och huvudprogrammet är i run-mode! :)
Ska tillägga också att jag försökte starta om i Exited men det fungerar inte eftersom det är form main som avslutats och inget körs mer, då kan jag inte kolla vad applikationen heter och vad sökvägen till den är... skulle kanske kunna skicka med det från OnExiting?
267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2