webForumDet fria alternativet

ASP.NET MVP, User Controls

.NET

0 svar · 232 visningar · startad av erka

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg
Frågan#1

Hej
Jag tänkte höra om någon kör exempelvis Passive View MVP, och isåfall hur ni löser user controls och dependencies från dessa i själva presentern för aspx:en.

Säg att vi har en user control för att hantera produktinformation, den används på en edit och en create sida. Själva ascx:en implementerar ett vyinterface, och skapar upp dess presenter med constructor dependency injection.

Men hur sköter ni kommunikationen från aspx:en till ascx:en? Jag har funderat på om det blir bra om aspx:ens vyinterface specificerar att den ska hålla en get property av ascx vyinterface. Som sedan på aspx:en returnerar ascx:en.

Men kopplingen blir rätt stark, då gör jag min aspx presenter beroende av implementeringen av ascx:ens vyinterface. Alternativet kanske är att på aspx:ens vyinterface även specificera upp alla properties som finns på ascx:ens vyinterface och sedan returnera dessa värden (ifrån ascx:en) i aspx:en. Försöker hitta ett bra förhållningssätt, och jag vill inte prata direkt med presentern från en vy utan det sköts via events.

Litte luddigt men någon kanske förstår vad jag menar.

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)