webForumDet fria alternativet

trigga click event, FileUpload

.NET

4 svar · 516 visningar · startad av phred

Medlem sedan nov. 2005314 inlägg
Frågan#1

Hej!
Kan direkt säga att jag har googlat och läst, och i stort sett kommit fram till att detta är "omöjligt", men det är alltid skönt att få lite fler tankar och idéer om detta.

Jag har en asp:FileUpload på min sida, så långt så bra. Men jag vill trigga click eventet från en annan kontroll t ex en Button.

Detta fungerar finfint i IE men .click() stöds inte av FF, Opera osv.

Det jag alltså vill göra är att kunna helt "gömma" den vanliga kontrollen men ändå köra den.

Så frågan till er är, har ni gjort något liknande, hur gick ni till väga i så fall.

Alla tankar och idéer är välkomna.

Medlem sedan dec. 19996 721 inlägg

Det går inte så enkelt, utan du måste verkligen gömma kontrollen, genom att lägga den under/bakom en annan kontroll.

http://www.quirksmode.org/dom/inputfile.html

Prova gärna SwfUpload el. liknande.

Hej!
Det där har jag läst om innan, dock blir det ett problem för mig eftersom jag vill att man ska kunna klicka på en tumnagel för att ladda upp en bild, men det går ju inte att få den "gömda" kontrollen att få den lika i höjd/bredd.

jaja, man kanske helt enkelt får tänka om här ;)

Har kikat lite på SwfUpload, ska ta mig en närmare titt under em.

Tack sålänge.

Medlem sedan jan. 2007152 inlägg

phred skrev:

Hej!
Det där har jag läst om innan, dock blir det ett problem för mig eftersom jag vill att man ska kunna klicka på en tumnagel för att ladda upp en bild, men det går ju inte att få den "gömda" kontrollen att få den lika i höjd/bredd.

Jodå, det kan du, både width och height finns på en asp:fileupload så du kan tom sätta det programmatiskt om du behöver... så får du justera sen så den hamnar precis ovanför din tumnagel med css. Lite trix är det men jag gjorde exakt lika som du försöker göra en gång och fick det iaf att fungera i IE och FF. :)

Låter nice!
jag bara utgick från att det inte gick att sätta höjd/bredd på FU (sitter inte så jag kan testa nu).

Tack för ditt svar, får mecka med det ikväll!

Återkommer med resultat.

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)