webForumDet fria alternativet

Skapa faktura-föhandsvisning?

.NET

2 svar · 539 visningar · startad av freddyk

Medlem sedan okt. 2006103 inlägg
Frågan#1

Hej,

Jag har i uppdrag att skapa ett sätt för användare av vårt projekthanteringssystem, att se förhandsvisningar av fakturor. Min fråga till er är hur ni hade gått tillväga för att visa denna förhandsvisning för användaren. Anledningen är att vi vill ha standardiserat utseende på våra fakturor som genereras.

Funderar på PDF-generering men har inte riktigt koll på om det finns något vettigt sätt att skapa pdfer på via asp.net? Har ni några tips/förslag på hur jag ska göra detta?

Hur hade ni gått till väga? Vad hade ni använt för teknik i asp.net för detta syfte? Har ni gjort ngt liknande?

En annan fundering är export till xml och indesign-mallar men det verkar lite overkill som förhandsvisning, dock skulle det kanske fungera för skarpt skapande av faktura. Men om jag får PDF-genereringen att rulla kan man ju lika gärna använda det.

Systemet är byggt i asp.net 2.0 o c# med SQL Server 2005, för övrigt.

Medlem sedan dec. 20014 239 inlägg

Jag hade använt mig av PDF. Enkelt o smidigt.

För pdf finns bland annat
iTextSharp
ABCPdf (Min favorit)

Medlem sedan okt. 2006103 inlägg

Kollar lite på ITextSharp. Har ni använt iTextsharp?

Jag har ett PDF-form, som jag tänkte använda mig av. Men förutom de standardfält som mitt form innehåller vill jag lägga till en dynamisk tabell för att visa varje fakturarad i.

Har ni gjort det ngn gång? Tips?

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
116 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)