SsawMedlem sedan mars 20011 880 inlägg Jag har testat att radera och bygga igen med olika alternativ.
Jo jag har gjort kompMansjouren till en application i IIS.
FEL??????
[REDIGERAT]
Det har ingen som helst betydelse om jag har gjort en virtuel site av den
i IIS ellerinte, jag får samma fel i alla fall.
WWalkerMedlem sedan okt. 2002188 inlägg Känns som du har mer än ett fel :( Men angående första felet, som jag förstår dig så fungerar det lokalt hos dig men inte på liveservern. Kontrollera då vart denna filen ligger, System.Web.Configuration.SystemWebExtensionsSectionGroup , troligtvis så har du den i gacen på din lokala burk.
/w
SsawMedlem sedan mars 20011 880 inlägg Jag hoppas att du har förstått att jag har gjort så här.
Byggt den i VS.
Gjort en ny virtuell mapp i IIS och publiserat siten där (jag har även lagt ut den på en
utveklingssite som jag har på Loopia).
Jag har läst kanske 50 - 100 olika forum om det har, det är tydligen inte helt ovanligt.
De förslag som har kommit fram är i första hand om rättigheter, och jag har försökt med alla de förslag ink Mickrosofts, men ingenting har lyckats.
Vad jag förstår så handlar det om att den kompilerade siten inte mappas rätt, och där
förstår jag inte förslagen om rättigheterna(ASP.net).
Den filen som du pratar om hittar jag inte, var skall den ligga?
SsawMedlem sedan mars 20011 880 inlägg Efter över en veckas sökande, och jag har sökert läst i 100-tals forum så hittade jag mitt problem.
Eftersom mitt project bygger på ett project ifrån Codeproject, så utgick jag att allting var felfritt här.
string resourcespath = Path.Combine(System.Web.HttpRuntime.AppDomainAppPath, "App_GlobalResources");
Och eftersom i den kompilerade siten inte finns någongting som heter App_GlobalResources så
krachade allting.
Men inte nu längre http://www.mansjouren.eu/Default.aspx kolla själva.
Va bra att det funkar! :)
Du får jobba lite med designen bara. ;)