webForumDet fria alternativet

Anropa DLL

8 svar · 766 visningar · startad av Fireh

FirehMedlem sedan jan. 2003173 inlägg

Hej.

Jag har vid ett tidigare tillfälle skrivit en ActiveX-DLL som skriver ut ett kvitto på en kvittoskrivare. I asp använde jag följande kod för att skriva ut kvittot:

Set Kvitto = Server.CreateObject("Kvitto.String")
  Response.Write Kvitto.Skrivut(S_Info, S_DatumTid, S_Kvittonummer, S_Varor, S_Betala, S_Moms, S_Betalning, S_Vaxel, S_Kort)

Nu skriver jag om hela asp-sidan till ett vb-program istället för att snabba upp saker och ting. Finns det något sätt att använda min ActiveX-kontroll i VB-applikationen och hur gör jag då?

Mvh Peter

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

Lägg till dll-en som referens i ditt projekt (Project -> References), sedan är det bara att skapa objekt och ösa på. :)

Mvh

Hur skapar jag objektet? :q

Tja, kanske:

dim objFoo as New Kvitto.String

?

mvh

Dim objFoo As New Kvitto.String
  objFoo.Skrivut S_Info, S_DatumTid, S_Kvittonummer, S_Varor, S_Betala, S_Moms, S_Betalning, S_Vaxel, S_Kort

Run-time error 5:
Invalid procedure call or argument

Nå tips?

Vilken rad får du det på?
Det kan mycket väl vara så att problemet kan vara att klassen heter String - det är ju ett nyckelord i VB. Då kan du prova:

dim objFoo as object
set objFoo = createobject("Kvitto.String")

mvh

Det hjälpte inte. Felet kommer på denna rad:

objFoo.Skrivut S_Info, S_DatumTid, S_Kvittonummer, S_Varor, S_Betala, S_Moms, S_Betalning, S_Vaxel, S_Kort

Tänkte bara flika in att det verkar vara fel i själva dll-filen. Fick ta fram den och köra och får samma fel på en rad där. Så det verkar vara löst att köra allt från VB-applikationen.

Tack så mycket för hjälpen!

Vasse! :)

137 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)