kunnde inte heller låta bli att läsa lite om ruby här bland forumen. är det så bra som vissa säger? då kanske man skulle pröva det? men hittar man några sådana webhotell?
Hej!
Jag har sedan länge en fotosida som jag programmerat till största delen själv. Den är gjort i asp och en stor poäng med sidan var att lära sig lite om databashantering och asp, vilket jag tycker jag gjort.
Nu har det projektet dock legat på hyllan rätt länge och jag funderar på att ta upp det igen. Dock så skulle jag vilja uppgradera språket lite och funderar därför på att göra om hela sidan till asp.net. Är det en bra idé? Syftet är återigen att lära sig det, så färdiga snygga bildvisare är inte riktigt aktuellt :)
Jag gick till biblioteket för att låna en bok, men i den stod det bara hur man gjorde vanliga applikationer och grejer. Jag vill ju lära mig det hela från ett webprogrammerarperspektiv.
I min gamla asp kod har jag en del komponenter som gör vissa saker. hur funkar detta i asp.net?
Jag skulle tacksamt ta emot lite tips och idéer på hur jag ska gå vidare på bästa sätt. Har klickat runt här på sidorna en hel del, och kommer så att fortsätta.
Tack tack!