Ska till och skapa en sida som ska se likadan ut på webben och på intranät, skillnaden är att på intranätet ska det finnas funktionallitet som tex checkbox i en lista mot radiobuttons på nätet.
Sitter och funderar på hur jag ska kunna skapa 1 sida som dynamiskt laddar olika komponenter beroende på vilken sida den visas på.
Försökte först med att läsa in usercontrols via webconfig beroende men tror inte det är rätt väg.
Ngn som har tips? Vill som sagt bara skapa en designsida och inte hålla på med massa "if user=intraUser then" osv.
Tackar på förhand
CatZMedlem sedan jan. 20022 440 inlägg Kör med olika masterpages ;)
CatZ skrev:
Kör med olika masterpages ;)
Svar med ;) känns lite otydliga?
Säg en gridview som ska ha editeringsmöjlighet på intranät, samma grid ska inte ha det på webb är det en ide att ha dem i usercontrols med ngn properties för att styra det...
Men tack för förslaget.
CatZMedlem sedan jan. 20022 440 inlägg Ska du använda en kontroll på mer än en sida och den ser lika dan ut på båda sidorna ska du givetvis ha den som en usercontrol. Jag har själv gjort en inloggningskontroll på det viset. Jag använder mig av 3 st masterpages för tillfället, beroende på om det ska vara med eller utan ajax samt av layout skäl.
själva kontrollen om det ska gå att redigera lägger du ju i din usercontrol och sedan inkluderar du den i båda dina masterpages. Du kan då ladda en masterpage beroende på om användaren kommer från interna nätverket (baserat på ip-adress antar jag) eller om det är en internet user.
I din UserControl kan du sedan anting styra det via om användaren är inloggad eller helt enkelt inuti din UserControl kontrollera vilken av dina masterpages som användaren besöker.