webForumDet fria alternativet

Egen dll i bin?

.NET

9 svar · 617 visningar · startad av Zaiman

Medlem sedan dec. 20014 239 inlägg
Frågan#1

Sitter och laborerar lite med en egen .dll till webben. När jag kör allt i vs2005 så funkar det som det ska. Men inte på servern.

Felmeddelande:

[SecurityException: That assembly does not allow partially trusted callers.]

På denna sida läser jag om "partially trusted callers" http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/system.security.allowpartiallytrustedcallersattribute.aspx

Där står att en key.snk fil behövs för att skapa behörighet. Men var skapar jag den filen?

Någon som kan reda ut det lite mer?

Medlem sedan jan. 20022 440 inlägg

Du får lägga till

[assembly: System.Security.AllowPartiallyTrustedCallers()]

i din AssemblyInfo.cs

I visual studio kan du gå in i projektetetinställningar och ange en fil för kryptering av ditt projekt. Om du väljer New så skapas en fil.

Kom bara ihåg att du måste lägga till

<machineKey 
	validationKey=""
	decryptionKey=""
	validation="SHA1"
	decryption="AES" 
/>

i din web.config för att få det att fungera. Det fanns en sida som genererade Machine Keys åt en någonstanns men jag hittar inte den länken nu tyvärr.

Det har jag gjort men utan önskat resultat :)

CatZ skrev:

I visual studio kan du gå in i projektetetinställningar och ange en fil för kryptering av ditt projekt. Om du väljer New så skapas en fil.

Kom bara ihåg att du måste lägga till

<machineKey 
	validationKey=""
	decryptionKey=""
	validation="SHA1"
	decryption="AES" 
/>

i din web.config för att få det att fungera. Det fanns en sida som genererade Machine Keys åt en någonstanns men jag hittar inte den länken nu tyvärr.

/r
Läser som en kratta gör jag. Vore trevlig om du hittar länken.

Även om jag lägger in det i web.config så fungerar det inte. Får samma felmeddelande iaf. Hittade en sida som genererade machine nyckel.

Nu har jag labbat lite mest för att prova mig fram.

Nu är det inte såhär det ska funger säkerligen men jag har faktiskt fått det att fungera. Plockadet bort "namespace" raden och tillhörande måsvingar. Och i den sida som ropar på funktionen tog bort även där "namespace" delen. Laddade upp och provade. Det fungerade!! Men varför!?

ditt namespace tillät inte partiallytrusted callers när du plockade bort ditt namespace så plockade du även bort den kontrollen. Sedan om det är bra eller dåligt får andra avgöra :)

Jo den tillät partiallytrusted callers det hade jag med i assemblyt, men då funderar det inte på webservern bara lokalt i utvecklingsmaskinen.

Ha det sket sig...
Inte alla classer som fungerar.. Det måste vara något jag verkligen gör fel.. *suck*
Och inte hittar jag några tips på webben heller..

269 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
137 ms — ändringar (db)