Din IM-klass kan ju innehålla alla tre olika, MSN, ICQ och Skype, så behöver du verkligen en lista för att spara dem då? Det blir väl bara en IM-klass per användare?
Förenkla och förminska?
22 svar · 767 visningar · startad av CatZ · sida 2 av 2
Frågan, av CatZ
Har skapat en klass "User" som ska innehålla en massa information om användare (givetvis) men tycker att det ser tråkigt ut när jag kollar i min class. public class User { region Private Member Variables private int userid; private string username; private string email; private string password; private string fullname; private string address; private int mpnid; private int phone;
Läs frågan i sin helhet →Ledel skrev:
Din IM-klass kan ju innehålla alla tre olika, MSN, ICQ och Skype, så behöver du verkligen en lista för att spara dem då? Det blir väl bara en IM-klass per användare?
Hade jag gjort det hade jag haft ett IM objekt som innehöll
Ett namn på tjänsten t.ex. MSN eller om man gjorde detta till en Enum så att den retunerar en Enum om man vill ha fasta tjänster, och sedan addressen eller identifikationen för tjänsten. Som man lägger i en lista.
Nickemannen skrev:
Hade jag gjort det hade jag haft ett IM objekt som innehöll
Ett namn på tjänsten t.ex. MSN eller om man gjorde detta till en Enum så att den retunerar en Enum om man vill ha fasta tjänster, och sedan addressen eller identifikationen för tjänsten. Som man lägger i en lista.
Då är jag tillbaka på enum där med :) Visste inte den var så användbar! :)