webForumDet fria alternativet

iTextSharp

3 svar · 690 visningar · startad av thevice

theviceMedlem sedan dec. 2005198 inlägg

Hejsan,
Jag har hamnat i ett körigt läge när det gäller att göra en PDF fil. Jag ska göra en faktura och det ska vara en bild som header och en tabell med uppgifter om företaget som en footer. Först så försökte jag fixa en tabell in i footern men det gick inget vidare, och bilden som jag la in i headern vart fruktansvärt konstig. Sen så försökte jag lägga in en bild på tabellen som ska vara i footern istället. Men den bilden vart också allt annat än vacker.

En lösning på mitt problem skulle kunna vara att jag har en klar PDF fil med headern och footern som jag vill ha. Sedan så bara fylla i med uppgifterna som ska in i dokumentet. Frågan är bara hur det ska lösas om det nu går?

Jag hittade detta på internet: http://asp-net-whidbey.blogspot.com/2006/04/generating-pdf-files-with-itextsharp.html
men det verkar inte vara något som passar mig, eller så har jag bara inte tillräckligt med kunskap för att få det att fungera.

Hoppas ni kan hjälpa mig med problemet.
/ Timmie

ZaimanMedlem sedan dec. 20014 239 inlägg

Har använt mig av abcPDF, visserligen inte gratis men mycket enkel att jobba med.

theviceMedlem sedan dec. 2005198 inlägg

Tyvärr så har jag inte råd att betala för tillfället.
Läste till mig lite nu och såg att det inte går att redigera pdf filer. Någon som har en idé på hur jag kan lösa det då? Går det att ha radbryningar i footern? För i så fall så borde det gå om jag bara tabbade och hade radbryningar?

EDIT

Radbryningar gick med \n men tabba gick inte, ska jag behöva sitta och göra en massa mellanslag?

b3rraMedlem sedan juli 2004103 inlägg

jag rekommenderar iText

Det klarar vad du vill åstadkomma.
Behöver du lite mer kött på benen så erbjuder de en ganska bra sida med massa exempel.

http://www.ujihara.jp/iTextdotNET/en/examples.html

Titta på det om det inte har löst sig så ska du se att det blir bra.

// B3rra

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)