webForumDet fria alternativet

Efter postback köra refresh (F5)

8 svar · 495 visningar · startad av cok

cokMedlem sedan dec. 2005664 inlägg

Säg att jag har en sida med en knapp som skickar ett mail och skapar en postback. När man har tryckt på knappen och sidan laddats om kan man ju välja att trycka t ex F5 och sidan laddas om. Då körs samma postback igen och ett mail går iväg.

Finns det något generellt sätt att stoppa detta på eller måste man lösa detta med att t ex sättaa en flagga i viewstat:en?

NickemannenMedlem sedan aug. 20003 575 inlägg

Måste det vara samma sida som skickar mailet?

erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Det är ju ett alternativ, en post till en sida som sedan redirectar tillbaks till skicka mailsidan med en parameter i querystringen som talar om att mailet har blivit skickat, om du nu nödvändigtvis måste stanna kvar på samma sida efter mailet har skickats.

freguzMedlem sedan feb. 2005280 inlägg

Jag skulle välja att skicka mailet på sidan men sedan redirecta till en tacksida (som är "f5-säker"). Om du måste vara kvar på samma sida, vad är anledningen till det?

freguz skrev:

Jag skulle välja att skicka mailet på sidan men sedan redirecta till en tacksida (som är "f5-säker"). Om du måste vara kvar på samma sida, vad är anledningen till det?

Det är så applikationen fungerar. Det är en sida som man gör en hel del annat på som man ska stanna kvar på.

freguzMedlem sedan feb. 2005280 inlägg

cok skrev:

Det är så applikationen fungerar. Det är en sida som man gör en hel del annat på som man ska stanna kvar på.

Då skulle jag satt en viewstate-flagga :bire

freguz skrev:

Då skulle jag satt en viewstate-flagga :bire

Ja det känns som det enklaste. Får bli så om ingen har något direkta jäl att inte göra på det viset!

Det verkar inte fungera med ViewState. När jag sätter den i min postback coh trycker F5 så finns den helt enkelt inte, kör jag en annan metod som skapar en postback finns den dock där! :(

ÄH, kör en response.redirect till samma sida som man är på så löser det ju biffan. Kankse inte den bästa lösningen men men..

126 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
122 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)