ArizonMedlem sedan juli 200797 inlägg
Nån som vet hur man gör detta? Jag vill skapa en logOut-funktion där man även nollar SSL-cachet. som det är nu så gör jag Session.Clear(); för att ta bort lite grejer jag har däri, men det räcker inte.
Jag har en dubbelriktad ssl-login, alltså klientcertifikat och servercertifikat gör en handskakning. när man loggar ut så ska det som lagts i cachet tömmas för att man ska få en ny autentisieringsförfrågan om man försöker logga in igen, men som det är nu så nollas inte cachet, utan browsern kommer ihåg det tidigare loginet. Det finns en funktion i både IE och FF för att ta bort autentisierade inloggningar, men detta ska ju ske på kod-nivå så att säga.
förslag, någon?
för övrigt: det är fredag! :bire :birp
kanske ska nämna att det är en asp.net-webbapplication med C# som code behind. kör IIS som webserver.
Vidare bör lösningen fungera på både IE och FF.
CatZMedlem sedan jan. 20022 341 inlägg
Session.RemoveAll() ska fungera.
Session.Clear() har jag försökt med själv men det fungerar inte för mig som jag trodde.
CatZMedlem sedan jan. 20022 341 inlägg
Session.Clear( ) rensar sessionens data men dödar inte sessionen. Du kan använda dig av Session.Abandon() också det kanske är det säkraste om nu användaren loggar ut. Det dödar om jag förstår det hela rätt hela sessionsträdet med allt under användarens uid vilket kanske är att föredra.
Någon som kan utveckla det lite bättre än mig?
Alright! Jag ska testa removeAll och Abandon. återkommer om hur det gick.