CatZMedlem sedan jan. 20022 440 inlägg Hmm nu kommer ett illa genomtänkt inlägg!
Jag undrar hur fan man ska kunna använda sig av AccessDataSource och Access2007? Det enda alternativet jag kan få fram är mdb filer och jag har en accdb fil.
Är det något namespace eller dylikt som jag måste lägga till först?
El_HesoMedlem sedan aug. 200711 inlägg CatZMedlem sedan jan. 20022 440 inlägg Det måste vara VS2008 som inte riktigt fattar då. Jag har försökt med VS2008 tar inte accdb filer på något vis.
El_HesoMedlem sedan aug. 200711 inlägg har du installerat drivrutinerna? och det inte fungerar ändå?
Tony
El_HesoMedlem sedan aug. 200711 inlägg har du provat detta?
( If you are an application developer using OLEDB, set the Provider argument of the ConnectionString property to “Microsoft.ACE.OLEDB.12.0”
If you are connecting to Microsoft Office Excel data, add “Excel 12.0” to the Extended Properties of the OLEDB connection string. )
( If you are application developer using ODBC to connect to Microsoft Office Access data, set the Connection String to “Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb, *.accdb)};DBQ=path to mdb/accdb file” )
/Tony
CatZMedlem sedan jan. 20022 440 inlägg Det hjälper ju inte om jag skapar en AccessDataSource :) Har inte testat att göra det codebehind i och för sig. Det tar ju sådan tid hehe.