Jag håller har en databas med en massa olika produkter. Varje produkt tillhör ett ID. Jag vill nu kunna loopa ut alla produkter som har ID 1, ID 2 osv. Och skriva skriva över alla som har ID 1 att det är ID 1 kategorierna som skrivs ut under.
Problem 1: Det kan finnas hur många olika IDn som helst. Från 1-2 till 1-100. Så jag kan inte bara göra en repeater för varje ID.
Problem 2: IDt står i samma rad som informationen som jag vill ha ut i databasen. Så databasen kan alltså bestå utav 50 produkter som har ID 1. 20 produkter som har ID 2 osv. Så därför när jag har försökt att göra en nästlad repeater så går det inte. Jag har tidigare gjort en tabell för kategorierna och en annan för produkterna. Men det går inte nu då det kan finnas hur många olika ID´n som helst. Eller inga alls om det inte finns några produkter.
Produkterna varierar alltså från varje gång. Jag håller på att göra ett "raportera system" där det så kallade IDt är numret på kartongen som produkterna ska ligga i.
Hur ska jag bära mig åt för att kunna loopa ut alla kartonger?
/red såg inte att du redan försökt med nestlade repeaters
Jag ser inte varför det skulle vara några problem dock. Du spottar ju först ut ID och headern för varje hmm "kontrollID" sedan en nestlad repeater som spottar ut alla som tillhör "kontrollID't varför blir det problem?
Om det är något sådant, så löser man det genom att ha 1 repeater (eller datalist eller något annat som kan lista dina poster) där du från databasen plockar fram alla produkter samt namnet för kategorien.
Här kommer lite kod som visar hur jag gjort en sådan lösning.
Tackar, det är precis så om jag vill ha det. Löste det på nästan samma sätt som detta i ASP. Men kunde inte komma på hur jag skulle göra. Återkommer med raport hur det gick. ;)
Edit;
Nej tyvärr Gladh, jag har inte kunskaper för att klara av den koden. Vad är entity, Article?