inspiroMedlem sedan sep. 2005673 inlägg Fick problem när jag skulle lägga upp en webb där webben och sql-server ligger på olika servrar. Får felet: System.Data.SqlClient.SqlException: Login failed for user domän/user ...
Användaren som jag loggar på med är db_owner. Har provat en massa rättighetsinställningar men får samma fel hela tiden. Har provat lite olika connectionsträngar, exempelvis:
user=user;password=psw;server=SQLServer;Integrated Security=False;database=minDB;
server=SQLServer;Integrated Security=True;database=minDB;
Allt fungerar perfekt när jag kör lokalt. Någon som vet vad som kan vara fel!?
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Det låter som att din SQL-server inte tillåter uppkopplingar utifrån?
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Är SQL Server inställd till att acceptera fjärranslutningar? Vilken version av SQL Server?
inspiroMedlem sedan sep. 2005673 inlägg Det är sql-server 2005. Var ser man om den tillåter fjärranslutningar? Jag kan göra en ODBC-koppling mot databasen från min dator så det tyder väl på att den tillåter fjärranslutning?
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Det finns en configuration tool hetandes Surface Area Configuration med ett underavsnitt Surface Area Configuration for Services and Connections -> Remote connections.
Är connectionstringen korrekt? Jag hittar ingen sådan för SQL Server på connectionstrings.com.
inspiroMedlem sedan sep. 2005673 inlägg Jag fick igång det till slut. Det var asp.net wp-kontot som var tvungen att få behörighet. Detta konto hade dock döpts om till globalasp.net eller nåt sånt... fattar inte så mycket av det här (känns ju säkert :OO ) men när jag la till detta konto under security/logins i sql server som db-owner på den aktuella dbn så fungerade det.
Tack för all hjälp!