webForumDet fria alternativet

Installera ASP.NET AJAX bara till bin?

.NET

5 svar · 408 visningar · startad av Travoni

Medlem sedan okt. 20041 556 inlägg
Frågan#1

Kan jag "installera", ASP.net Ajax som "stand alone" genom att lägga ngn assembly i bil-katalogen?
Frågan ställer jag för att jag har min sida på ett webbhotell och då inte har möjlighet att göra en "vanlig" installation.
I sådana fall hur gör jag då?

Medlem sedan feb. 2005280 inlägg

Frisera upp din web.config bara enligt alla ajax grejor som ska in där. Jag kör själv på webhotell och det är inga problem.

Medlem sedan okt. 20041 556 inlägg

Men skall jag lägga "ajax-dll:en" i bin-katalogen då eller?

På vissa sajter kör jag med utökningen AjaxControlToolkit, o då måste jag lägga in den AjaxControlToolkit.dll i /bin mappen, men inte när jag bara kör standard Ajax, dvs web.config pekar ut System.Web.Extensions, som ingår i net 2.0, så svaret är nej

Medlem sedan dec. 19996 721 inlägg

freguz skrev:

På vissa sajter kör jag med utökningen AjaxControlToolkit, o då måste jag lägga in den AjaxControlToolkit.dll i /bin mappen, men inte när jag bara kör standard Ajax, dvs web.config pekar ut System.Web.Extensions, som ingår i net 2.0, så svaret är nej

System.Web.Extensions ingår inte i net 2.0.

ASP.NET AJAX kräver GAC-installation. Se till att ditt webhotell installerar det.

Hoppla, fel av mig! (eller iofs så var ju svaret nej på om den ska in i /bin :) )

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)