Flytta nedan till web.configen i din root mapp.
<authentication mode="Forms">
<forms name="OneReaction.Auth" loginUrl="~/Admin/Login.aspx" protection="All" timeout="30" path="/" />
</authentication>
5 svar · 489 visningar · startad av M.Cheraghi
Halloj!
Har precis laddat ner en FLOG applikation från http://onereaction.net/Installation.aspx
Har gjort det som står i ovan länkade installationsbeskrivning. Dock får jag ett felmeddelande. Som ni kan läsa på <Adress redigerad>
Jag har enligt den beskrivningen, gått in i web.config och satt <customErrors mode="Off"/>. Men jag får fortfarande samma fel.
Jag under min kontrollpanel satt mappen flog till virtual directory, och att köra Framework 2.0 på den virtuella katalogen. Jag har även precis som installations informationen satt read/write på mappen content.
Det jag däremot inte lyckats genomföra är:
Modify the permissions on the "Content" folder to allow write access for the ASPNET, IUSR, or NETWORK SERVICE account. Note that the account that requires this level of access depends on your configuration: On Windows 2003 Server this account is typically the NETWORK SERVICE account, on Windows XP it is typically the ASPNET account, and if you're using identity impersonation it will be the IUSR account (identity impersonation is established via a special flag in the Web.config, see MSDN: Building Secure ASP.NET Applications).
Jag använder mig av Aleborg som leverantör för mitt webhotell.
<authentication mode="Forms">
<forms name="OneReaction.Auth" loginUrl="~/Admin/Login.aspx" protection="All" timeout="30" path="/" />
</authentication>
Dino skrev:
<authentication mode="Forms"> <forms name="OneReaction.Auth" loginUrl="~/Admin/Login.aspx" protection="All" timeout="30" path="/" /> </authentication>
I min root har jag en mapp som heter "flog" det är en virtual directory.
Där har jag web.config som innehåller dessa rader.
Jag har även en exakt kopia av den web.config i "riktiga" rooten, som också innehåller dessa rader.
Anledningen till att jag har den både i root och virtual är att när den enbart låg i virtual så kunde jag inte utläsa felmeddelanden. Men nu kan jag det.
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<configuration>
<appSettings>
<add key="DataSource" value="Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=PATHTO\Content\OneReaction.mdb.config;" />
<add key="WordImageWordList" value="OneReaction,PhotoBlog,Canon,Photography,Images,SendTo,Photoblogs,EOS,10D,20D,PowerShot,Photo,Photoshop" />
<add key="CreativeCommonsRDFTimeout" value="2000" />
<add key="UpgradeIndexOffset" value="134" />
</appSettings>
<system.web>
<httpHandlers>
<add verb="*" path="*.aspx" type="OneReaction.Framework.UrlRewriter.UrlRewriterHandlerFactory, OneReaction.Framework" />
</httpHandlers>
<!-- maxRequestLength needs to allow for large file upload sizes. -->
<httpRuntime executionTimeout="360" maxRequestLength="10240" useFullyQualifiedRedirectUrl="false" minFreeThreads="8" minLocalRequestFreeThreads="4" appRequestQueueLimit="100" />
<compilation defaultLanguage="c#" debug="true" />
<customErrors mode="Off"/>
[b]<authentication mode="Forms">
</authentication>[/b]
<trace enabled="false" requestLimit="10" pageOutput="false" traceMode="SortByTime" localOnly="true" />
<sessionState mode="InProc" stateConnectionString="tcpip=127.0.0.1:42424" sqlConnectionString="data source=127.0.0.1;Trusted_Connection=yes" cookieless="false" timeout="20" />
<globalization requestEncoding="utf-8" responseEncoding="utf-8" />
</system.web>
<location path="Admin">
<system.web>
<authorization>
<deny users="?" />
</authorization>
</system.web>
</location>
</configuration>
Men det fungerar forfarande inte, eller?
Felmeddelandet betyder att du inte kan ha en viss sektion i en web.config som ligger i en undermapp.
Ha en web.config i din root mapp med alla dina inställningar. Om du behöver ha andra inställningar för en undermapp så lägger du till en ny web.config i den mappen, med endast den sektion som skall overridas.
Dino skrev:
Men det fungerar forfarande inte, eller?
Felmeddelandet betyder att du inte kan ha en viss sektion i en web.config som ligger i en undermapp.
Ha en web.config i din root mapp med alla dina inställningar. Om du behöver ha andra inställningar för en undermapp så lägger du till en ny web.config i den mappen, med endast den sektion som skall overridas.
Inte 100'a på vad du menar. Har aldrig hållt på med .NET tidigare.
Tillsammans med applikationen medföljde det en web.config. Och om jag har förstått dig rätt, så ska den ligga rooten för min virtual directory, där även själva applikationen ligger.
I min "riktiga" root, så har jag ingenting. Det enda som ligger där nu är en virtualdirectory där applikationen ligger i. Så även här om jag har förstått dig rätt så ska jag inte ha web.config här.
Om jag inte har web.config i riktiga rooten, får jag ett meddelande om att man inte kan läsa felkoderna om man inte sitter skarpt med browser på servern. Mer info än så får jag inte.
Har jag däremot web.config i båda mapparna så får jag följande felmeddelande
Parser Error Message: It is an error to use a section registered as allowDefinition='MachineToApplication' beyond application level. This error can be caused by a virtual directory not being configured as an application in IIS.
Source Error:
Line 15: <compilation defaultLanguage="c#" debug="true" />
Line 16: <customErrors mode="Off"/>
Line 17: <authentication mode="Forms">
Line 18: <forms name="OneReaction.Auth" loginUrl="~/Admin/Login.aspx" protection="All" timeout="30" path="/" />
Line 19: </authentication>
Och om jag enbart har web.config i "riktiga" rooten och INTE i virtual directory. Så får jag ett större felmeddelande.
Parser Error Message: ?
Source Error:
Line 9: <system.web>
Line 10: <httpHandlers>
Line 11: <add verb="*" path="*.aspx" type="OneReaction.Framework.UrlRewriter.UrlRewriterHandlerFactory, OneReaction.Framework" />
Line 12: </httpHandlers>
Line 13: <!-- maxRequestLength needs to allow for large file upload sizes. -->Source File: d:\www\tadmin3349\web28588\cheraghi.se\html\web.config Line: 11
Ja, nu har jag kommit lite längre. Det visade sig att den temporära adress jag använde för att komma åt sidan inte fungerar med .NET, nu fungerar det ltie bättre..
Dock får jag ett annat felmeddelande. Som går att hitta på:
<adress redigerad>
Vilket jag inte begriper mig på särskilt mycket. Är det något jag kan justera till själv? Eller måste jag vända mig till leverantören för att få hjälp med det?
mvh