Vet inte om det är bästa sättet men du kan sätta runat="server" på länkarna och så
<a href="~/fil.aspx" id="link" runat="server" />
Ligger då filen som länken är i i submap1 blir länken www.mindomän.se/submap1/fil.aspx
2 svar · 380 visningar · startad av Nickemannen
Hej, detta kanske låter dumt, men hur gör man för att skapa en generell applikation som kan ligga var som helst när det gäller sökvägar t.ex.
www.mindomän.se, www.mindomän.se/submap1/ eller www.mindomän.se/submap2/
Skall man använda Request.ApplicationPath på alla länkar eller hur kan man lösa detta på ett snyggt sätt, blanda in Request.ApplicationPath på varje länk känns som onödigt jobb typ. Eller hur skall man tänka på detta med länkar?
Vet inte om det är bästa sättet men du kan sätta runat="server" på länkarna och så
<a href="~/fil.aspx" id="link" runat="server" />
Ligger då filen som länken är i i submap1 blir länken www.mindomän.se/submap1/fil.aspx
andreas_lindh skrev:
<a href="~/fil.aspx" id="link" runat="server" />Ligger då filen som länken är i i submap1 blir länken www.mindomän.se/submap1/fil.aspx
Okej, den approachen har jag haft, och det fungerade inte, dock så kom jag precis på att det är antagligen för att jag har haft en masterpage som ärvt av i olika nivåer av undermappar. Antar att man inte kan göra detta.