ArneMedlem sedan maj 2000267 inlägg Tappar värdet från min Request.QueryString?
Jag fyller en asp:DropDownList från en SqlDataReader vilket jag får SELECT id från en Request.QueryString.
Vill nu skicka vidare valt värde från asp:DropDownListen med hjälp av en asp:Button och PostBackUrl och ta emot det på en annan sida via previousPage.IsCrossPagePostBack.
Problemet när jag klickar på min Button får jag datafel meddelande, SqlDataReadern tappar id:et från min QueryString när använder PostBackUrl.
Hårdkodar jag id:et till min SqlDataReader fungerar det perfekt.
Vad gör jag för fel och hur kommer jag runt det så jag kan använda min Request.QueryString vid PostBackUrl?
CatZMedlem sedan jan. 20022 440 inlägg Har inte en enda gång i .NET använt mig av request.querystring utan skickar data från en funktion till en annan. Då kan man komma åt värdena på lite andra vis men jag förstår å andra sidan itne riktigt vad det är du försöker göra.
Som alltid är det enklare att hjälpa till om man får lite kod att tugga på. ;)
PMedlem sedan jan. 20012 204 inlägg Du kanske binder din data igen innan du klickar på knappen? IsPostBack probem alltså?
Response.Redirect kanske fungerar?
ArneMedlem sedan maj 2000267 inlägg request.querystring
Försöker komma ifrån request.querystring och ramlar över lite fel i början innan man lär sig att använda bättre metoder.
Löste det med If Page.IsPostBack
Tack för tipsen.......
inspiroMedlem sedan sep. 2005673 inlägg Visa gärna hur du gjorde, är lite nyfiken på previousPage.IsCrossPagePostBack!