lucgo446Medlem sedan aug. 2002226 inlägg
hej!
Cachen cachar samma objekt på i två olika cache på samma applikation trots att det är samma nyckel.
alltså, varannan gång när jag hämtar objektet har det olika LastModefied!!! SKA INTE SKE
bakgrundsfakta:
Det är på en server och inte i en farm. lokalt funkar det som det ska. Det sker på 2 olika servrar (dock lika konfade)
i web.config har jag detta:
<caching>
<cache disableMemoryCollection="true" disableExpiration="false" privateBytesLimit="0" percentagePhysicalMemoryUsedLimit="99" privateBytesPollTime="00:02:00" />
</caching>
hur jag lägger in objektet efter hämtning i db:
cache.Insert(CacheKey.ToString(), objectToBeLoaded, null, Cache.NoAbsoluteExpiration, TimeSpan.FromMinutes(3), CacheItemPriority.Default, new CacheItemRemovedCallback(Saver.CacheCallback));
Hämtar:
obj = cache.Get(CacheKey);
Tilläggas kan att nedan värde är olika ibland oxå, trots att jag sätter det från defautl:false till true
System.Web.Configuration.WebConfigurationManager.AppSettings["LoggCache"]
Detta ska väl vara nåt static? som om applicationen kör dubbelt!?
Vad kan det vara? Minnesproblem måste det vara va?
Den verkar ta från två olika cache!?
för när jag skriver ut Cache.Count har den ena 7 obj och den andra 8... (när det här felet uppstår)
Both Session and Cache are contained within the memory space of a single ASP.NET worker process. But in a Web farm or Web garden, multiple ASP.NET worker processes work together simultaneously. The Session or Cache within any individual ASP.NET worker process cannot manage state across multiple processes.
Default verkar det vara 3 processer, alltså kan det vara tre olika cachar på samma application?! när vi slog ner workerprocess till en, så har jag inte lyckats återskapa felet...
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms225480(VS.80).aspx
ZaimanMedlem sedan dec. 20012 439 inlägg
lucgo446 skrev:
Both Session and Cache are contained within the memory space of a single ASP.NET worker process. But in a Web farm or Web garden, multiple ASP.NET worker processes work together simultaneously. The Session or Cache within any individual ASP.NET worker process cannot manage state across multiple processes.
Default verkar det vara 3 processer, alltså kan det vara tre olika cachar på samma application?! när vi slog ner workerprocess till en, så har jag inte lyckats återskapa felet...
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms225480(VS.80).aspx
Bra info! Nu är det bara en sak kvar...
Markera tråden som löst ;)
Ville bara vara säker, annars hade ni blitt arga på mig he he