BjurisMedlem sedan juli 2001514 inlägg finns det något sätt man kan sätta en bredd på dropdownlist, men samtidigt inte breddbegränsa själa dropdownen?
Det är så att jag har en massa dropdoner och de innehåller en del förklarande text
ex:
X - blablalblalblödfgffg
T - lgljkdgfwepaåsd
U - fksjweåwwww
Doc så skulle jag vilja att när dropdownlisten inte är selectad så att själva dropdownen är nere så räcker det att den är ex 30px bred (bara man ser att man valt ex: T), men om man sätter en style på den med bredden 30 så blir ju själva dropdownen 30px bred ochså vilket gör att all info inte syns.
Ojoj, krånglig beskrivet, hoppas någon förstår.
freguzMedlem sedan feb. 2005280 inlägg kanske skulle funka med en
<select onfocus="this.style.width = 60px" onBlur="this.style.width = 30px">
<option>......</option>
</select>
ett långskott men .... nånting ditåt kanske? (detta borde kanske ligga i javascript forumet)
BjurisMedlem sedan juli 2001514 inlägg Då blir det väl så att bredden på dropdonlisten (det som syns när den är stängd) blir lika bred och i sin tur håller på och flyttar om sidan när den är satt i focus?
jag vill att det som syns när den är "stängd" skall vara lika brett när den är öppen, men samtidigt så vill jag att all information skall synas i den öppnade.
Alltså jag kan inte sätta någon style="width:30px;" på den för det påverkar bara det som är synligt när den är stängd.
freguzMedlem sedan feb. 2005280 inlägg Uj det är för varmt idag, min hjärna vill inte förstå vad du vill åstadkomma :-/
BjurisMedlem sedan juli 2001514 inlägg Hoppas att bilden nedan kanske förklar en del
freguzMedlem sedan feb. 2005280 inlägg aha ja nu greppar jag.
Well det är nog inte görligt med att bara tweaka select kontrollen...
Jag skulle nog byggt en gömd listbox under dropdown, som bara visar sig då man klickar på dropdown. Sen när man klickar på en rad i listbox så gömmer den sig och uppdaterar dropdown(som bara innehåller 1 rad).
Borde kunna funka, både med javascript och server side (serverside är simplare förstås men inte lika smutt)
BjurisMedlem sedan juli 2001514 inlägg Jo den är ett alternativ.
Har dock lite svårt att hitta skins till den så att den ser ut som en vanlig drop.