webForumDet fria alternativet

Nybörjarhjälp.. ..hjälp!!

.NET

4 svar · 321 visningar · startad av haxx

Medlem sedan maj 200654 inlägg
Frågan#1

Hej,
Jag håller på att skicka upp min hemsida på Internet. Jag har alldrig gjort detta tidigare med asp.net. Jag är ganska ny och håller på att lära mig mer och mer, men det är väldigt jobbigt när saker och ting inte fungerar riktigt som de ska. Jag får bara en massa felmedelande men ja vet inte hur ja skall lösa dem.

Vet någon hur jag skall lösa detta problemet? Så här står det när jag kollar på min sida:

Server Error in '/' Application.
--------------------------------------------------------------------------------

Parser Error
Description: An error occurred during the parsing of a resource required to service this request. Please review the following specific parse error details and modify your source file appropriately.

Parser Error Message: The 'MasterPageFile' attribute is not supported by the 'page' directive.

Source Error:

Line 1: <%@ Page Language="C#" MasterPageFile="~/www/BalloonShop/BalloonShop.master" Title="Untitled Page" %>
Line 2: <asp:Content ID="Content1" ContentPlaceHolderID="contentPlaceHolder" Runat="Server">
Line 3: </asp:Content>

Source File: d:\domains\5518\5518\www\BalloonShop\Default3.aspx Line: 1

--------------------------------------------------------------------------------
Version Information: Microsoft .NET Framework Version:1.1.4322.2300; ASP.NET Version:1.1.4322.2300

Medlem sedan sep. 20011 914 inlägg

MasterPages är ASP.NET 2.0 specifikt.

Okej, men hur gör jag för att annvända asp.net 2.0? Jag har senaste Visual web devolper 2005 express och mitt webhotell stöder både 1.1 och 2.0 och allt annat tänkbart..

Medlem sedan dec. 20014 239 inlägg

Har ditt hotell ställt om så att .NET 2.0 används?
Svar: Nej. Felmeddelandet du visar, visar tydligt att 1.1 används.
Förmodligen har ditt webhotell möjlighet att använda båda och du kan säkert ställa om i någon typ av kontrollpanel.

Okej tack, ska prova.

250 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)