webForumDet fria alternativet

JavaScript i Visual Studio

3 svar · 366 visningar · startad av haagel

haagelMedlem sedan feb. 2006134 inlägg

Jag håller på att bygga en webbplats i ASP.NET med Visual Studio 2005. När jag nu försöker lägga in ett JavaScript så fungerar det inte!

Skriptet ligger i en extern .js-fil och inkluderas i webbsidan (.aspx) med en script-tagg. Men när jag försöker köra webbsidan med skriptet i så får Visual Studio fnatt! Programmet påstår att det förekommer kompileringsfel. I JavaScript kan man ju skriva strängar imellan "" ELLER ''. I C# så måste man (väl?) använda "", skriver man '' så är det istället en char. Det är just detta som Visual Studio vägrar acceptera. Några strängar i skriptet är skrivna inom '' och då vägrar VS köra skriptet. Hur gör jag för att åtgärda detta? Det kanske löser sig om jag tar bort alla strängar med '', men det isf som en "ful-lösning". Det är väl inte meningen att VS ska bete sig så här?!

JavaScriptet jag kör är flashobject vilket används för att lägga in Flash-animationer på webbsidor utan att man måste klicka på dem för att de ska "aktiveras". Det är alltså inget jag skrivit själv. Jag har använt just detta skript förrut utan problem.

freguzMedlem sedan feb. 2005280 inlägg

"Kör" du sidan i VS? vad menar du med det.. du kör en build? vad är det för felmeddelande? Vad händer om du surfar in på sidan med IE?

haagelMedlem sedan feb. 2006134 inlägg

freguz:

"Kör" du sidan i VS? vad menar du med det.. du kör en build? vad är det för felmeddelande? Vad händer om du surfar in på sidan med IE?

Jag markerar sidan i Solution Explorer och väljer "View in Browser". Jag tittar alltså på sidan via VS inbyggda webserver.

Jag får följande felmeddelande:

Server Error in '/myApp' Application.

Compilation Error 

Description: An error occurred during the compilation of a resource required to service this request. Please review the following specific error details and modify your source code appropriately. 

Compiler Error Message: CS1012: Too many characters in character literal

Source Error:
Line 13: if(typeof com.deconcept.FlashObjectUtil == "undefined") com.deconcept.FlashObjectUtil = new Object();
Line 14: com.deconcept.FlashObject = function(swf, id, w, h, ver, c, useExpressInstall, quality, redirectUrl, detectKey){
Line 15:    this.DETECT_KEY = detectKey ? detectKey : 'detectflash';
Line 16:    this.skipDetect = com.deconcept.util.getRequestParameter(this.DETECT_KEY);
Line 17:    this.params = new Object();

Source File: e:\myApp\Javascript\flashobject.js    Line: 15

Jag fattar inte varför VS försöker kompilera JavaScriptet!! Kan jag på nått sätt ange att VS ska låta JS-filen vara?

Kör jag "Debug > Start Debugging" får jag upp mängder av fel. Detta beror på samma sak, dvs. att VS försöker kompilera JavaScript-filen, vilken förstås inte uppfyller de krav som ställs på C#...

Hjälp! :(

Andreas LMedlem sedan sep. 2000215 inlägg

Går det inte bara välja att exkludera filen ifrån projektet?
(högerklicka på filen i Solutions Explorer)

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)