xarfezMedlem sedan feb. 200711 inlägg
Jag vill använda mig av AutoGenerateEditButton="true" i en gridview tillsammans med en sqldatasource där jag har angett UpdateCommand.
Men det vill inte.
Updatecommand ser ut så här
UpdateCommand="UPDATE [anmalda] SET [fnamn] = ?fnamn, [enamn] = ?enamn, [epost] = ?epost, [adress] = ?adress, [postnummer] = ?postnummer, [postadress] = ?postadress, [telefonnummer] = ?telefonnummer, [rslag] = ?rslag, [kar] = ?kar, [specialmat] = ?specialmat, [fredag] = ?fredag, [lordag] = ?lordag, [sondag] = ?sondag, [isFunk] = ?isFunk WHERE [ID] = ?ID"
felmeddelandet ser ut så här
ERROR [42000] [MySQL][ODBC 3.51 Driver][mysqld-4.0.24-standard]You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '[anmalda] SET [(
Vad är fel?
Redigerad av: xarfez
Hmmm är det så att jag kanske måste lägga till parametrarna själv?
<UpdateParameters>
<asp:Parameter name="fnamn" type="Object" />
</UpdateParameters>
PMedlem sedan jan. 20012 107 inlägg
Finns flera sätt att lägga till Parametrar, ett sätt är som du skriver. Ett annat är att skapa en klass som du binder på datasourcet, då slipper du skriva in alla parametrar.
Tyvärr får jag inte rätt på det! Det vill inte fungera. Och jag vet inte vad som är fel.
PMedlem sedan jan. 20012 107 inlägg
Sql-syntaxen är ju fel. Är du säker på att man skiver så i mysql? Jag hade för mig att det bara var '?' och inget namn efteråt och [] verkar inte min version av mysql gilla. Testa detta:
Update anmälda Set value1=?, value2=? WHERE....
P skrev:
Sql-syntaxen är ju fel. Är du säker på att man skiver så i mysql? Jag hade för mig att det bara var '?' och inget namn efteråt och [] verkar inte min version av mysql gilla. Testa detta:
Update anmälda Set value1=?, value2=? WHERE....
Jo när jag skriver som du säger så får jag meddelandet
No mapping exists from DbType Object to a known OdbcType.
Är det parametertypen som krånglar?
flexishMedlem sedan jan. 200556 inlägg
Yes,
Såhär borde det se ut:
...
<asp:Parameter name="fnamn" type="[B]String[/B]" />
...
Det hjälper inte! Får samma meddelande.