webForumDet fria alternativet

enabled = false -efter update??

3 svar · 295 visningar · startad av Andreas L

Andreas LMedlem sedan sep. 2000214 inlägg

Har suttit ett tag nu och försökt hitta något sätt att sätta en textkontroll till enabled = false, efter att jag kört ett update command.

Det går utmärkt att göra detta så länge jag inte kör anger ett update som commandname för en linkbutton. Men så fort jag vill disabla textboxen efter en update fungerar det inte.

Varför blir det så? Någon enkelt lösning?

CatZMedlem sedan jan. 20022 341 inlägg

Använder du ajax och uppdaterar i en updatepanel och sedan försöker oskadliggöra en kontroll utanför updatepanel? Hade själv problem med det och lyckades bara fixa det genom att flytta runt mina kontroller lite.

CatZMedlem sedan jan. 20022 341 inlägg

Var tvungen att kolla en sak och upptäcker då att jag har samma problem i ett litet projekt som jag håller på med. När jag har skapat en pdf fil via kommando på en knapp så hämtas pdf filen och sedan ska några kontroller låsas men ingenting händer.

En del kod exekveras inte när vissa typer av anrop görs tidigare. Exakt vad för något försöker du göra i ditt kommando?

Andreas LMedlem sedan sep. 2000214 inlägg

Detta sker i en och samma update-panel.

Jag försöker egentligen bara köra sql-datasourcens update-command, och sedan -i knappens click event- sätta enabled = false.

Det fungerar alltså inte om jag anger commandname "update" för knappen, men med om jag inte anropar "update" så fungerar det bra.

Antar att jag istället för skriva en updatesats i clickeventet?! -fast det är ju alltid bra att kunna använda de inbyggda funktionerna...

Genererad på 376 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb