webForumDet fria alternativet

Enkelt Formulär

.NET

5 svar · 552 visningar · startad av Roosweb

Medlem sedan aug. 200679 inlägg
Frågan#1

Hejsan.
Har börjat lite med ASP.NET 2.0 och tänkte göra ett enkelt formulär. Har en Accessdatabas som jag vill lägga in ett id såklart i och tre olika kolumner med
"Rubrik"
"Lank"
"Inlagg"

och ett formulär för detta. Problemet är bara att jag inte har en aning om hur jag ska göra för att få det att fungera så att informationen läggs in i databasen. Någon som kan hjälpa? :) Kör med C# också om det hjälper.

Ingen som vet :)

Medlem sedan maj 20011 312 inlägg

Googlade snabbt och fann detta. Kanske något som du kan ha hjälp av.

http://www.codeproject.com/cs/database/adonetp1.asp
http://www.codeguru.com/csharp/csharp/cs_data/article.php/c4211/

Tror jag fattar nu, tackar!

Medlem sedan maj 20071 inlägg

Forskjellen

Hei, jeg skriver på Norsk og håper dere kan lese og skjønen hva jeg mener hehe
Jeg har nettopp begynt med Visual Web Developer express 2.0 og det er noe jeg ikke helt forstår.

Jeg ser at man har noe som heter C# og VB, men hva er egentlig forskjellen her og kan man blande de som man vil?

Ser at jeg postet i en alerede laget tråd, det var ikke meningen, men finner ikke ut hvordan jeg sletter dette inlegget

Medlem sedan jan. 2007152 inlägg

c# och vb.net är två olika programmeringsspråk, ungefär som svenska eller norska. Det finns ett par saker som du kan göra i c# men inte vb.net (unmanaged code) men det är något som de flesta aldrig kommer i kontakt med.

Om du redan kan vb är det väl lämpligt att fortsätta med vb.net. Annars skulle jag rekommendera dig att koda i c#, inte minst eftersom de flesta kodexempel på nätet är i just c#.

Du kan inte blanda språken hur du vill - en assembly, ett språk. Men du kan kompilera en klass skriven i vb.net och anropa den med c#-kod eller tvärtom.

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)