Hej, GridView syns ju naturligtvis bäst när SELECT satsen returnerar några rader.. nu har jag en "Lägg till" knapp i footern som låter användaren mata in nya poster.. jag skulle vilja att min GridView visas även när det inte finns några poster i GridViewn så att användaren kan börja jobba omedelbart.. går detta att göra?
Eller måste jag skapa en helt ny sida enbart för att mata in den första posten? För när väl en post finns så syns ju sedan GridViewn..
hej, jovisst.. det skulle jag kunna göra.. det är väl smaksak bara antar jag.. =) själv tycker jag det ser naturligt ut att man kan lägga till rader på det här sättet också.. kom du på nån bra lösning kanske om man lade knappen utanför kanske..? jag är öppen för förslag i alla fall.. :)
Jag har en meny till vänster med flera poster i alla fall.. jag skickar en med en QueryString till en user control som innehåller min GridView.. så tanken är att man kan börja lägga till poster till just denna "sida".. finns det inget på sidan så klickar man på "Lägg till" för att börja (var tanken)..
Nu får jag väl göra en koll om RowCount = 0, om ja så får jag väl skicka användaren till ett formulär där han/hon får fylla i första posten.. men det känns lite dumt.. det borde finnas typ <asp:GridView ShowEvenIfNoData="true".../> ;)
274 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2