om jag har förstått det hela rätt så ligger största "märkbara" skillnaden i tiden det tar att ladda sidan första gången som sidan behöver kompileras.
Jag kompilerar hela min sida bara för att det är "rätt" :)
5 svar · 518 visningar · startad av Zaiman
Sitter och funderar..
Vilket är att föredra?
Ska jag skapa en dll som är förkompilerad lägga den i bin mappen eller fortsätta lägga koden i App_Code och låta servern kompilera koden?
Hur mycket snabbare blir min websida om jag har en förkompilerad .dll fil?
Jag förstår ju att det går snabbare, men hur mycket kod behövs för att det ska bli märkbar skillnad?
Hur gör ni andra? Och varför?
*nyfiken i en strut tittade han ut :) *
om jag har förstått det hela rätt så ligger största "märkbara" skillnaden i tiden det tar att ladda sidan första gången som sidan behöver kompileras.
Jag kompilerar hela min sida bara för att det är "rätt" :)
Jag kompilerar min sida enbart för att jag har fobi för många filer. ;P
thevice skrev:
Jag kompilerar min sida enbart för att jag har fobi för många filer. ;P
:) Den fobin har jag med..
En annan anledning att förkompilera är att dll:erna skyddar ens kod. Jag skulle aldrig lägga ut en website på något webbhotell med öppen kod.
lukaspojken skrev:
En annan anledning att förkompilera är att dll:erna skyddar ens kod. Jag skulle aldrig lägga ut en website på något webbhotell med öppen kod.
Bara för att du kompilerar den till en dll så är den inte skyddad, den är bara kompilerade till en MSIL-kod så man enkelt kan dekompilera och läsa i klartext vad du skrivit.
Sen finns det verktyg för att försvåra denna dekompilering, eller rättar sagt koden som kommer ut ur en dekompilering blir svårare att läsa och förstå, men inte omöjlig. Och skriver du ut ett lösenord i klartext någonstans så kan man läsa det med...
- M