CatZMedlem sedan jan. 20022 440 inlägg Är det många som utvecklar i .NET med MySQL? Jag skulle behöva lite tips på hur man enkelt konverterar till MySQL av den enda anledningen att det är gratis med en MySQL databas på webservern.
Största skillnaderna?
Finns det några fördelar med MySQL förutom att det är gratis?
Det sämsta med MySQL?
HermanMedlem sedan maj 2001431 inlägg Jag har kört dotnet och mysql ett par år och kör då via ODBC och använder egna INSERT/UPDATE m.m. Kanske borde testa nya dotnet-varianten istället, men det fungerar så bra att jag inte ids byta/testa.
Sämsta?
Jag är faktiskt väldigt nöjd och ser inget dåligt med dotnet+mysql.
Jag vet inte vilken provider som är bäst, men på mysql's webbplats så finns det en MySql provider som alternativ till ODBC.
erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg MySQL .net connectorn är vida överlägsen ODBC
ZaimanMedlem sedan dec. 20014 239 inlägg .NET provider är vägen att gå.. Varför traggla med gamla ODBC ? :e
CatZMedlem sedan jan. 20022 440 inlägg Visual Studio har ju inte direkt jippie stöd för MySQL. Får inte några lagrade rutiner att fungera utan att ta hjälp av code behind vilket i sin tur innebär att skriva om hela applikationen.
Funderar på att istället bygga en servermaskin och skicka till ett webhotell då kan jag ju köra vad jag vill på servern!
ZaimanMedlem sedan dec. 20014 239 inlägg
CatZ skrev:
Visual Studio har ju inte direkt jippie stöd för MySQL.
Inte ens med den plugin som finns?
jippie stöd?
CatZMedlem sedan jan. 20022 440 inlägg Allting som är smidigt med visual studio och sql blir väldigt osmidigt med mysql. Det går inte ändra lagrade rutiner, det går inte skapa inserts och updates automatiskt.
Det jag älskar med visual studio och .net 2.0 äratt jag inte behöver skriva allting manuellt , tyvärr dödar mysql det och det känns som att börja om från början :)
Får nog helt enkelt bygga min server maskin....