The_HulkMedlem sedan juni 20031 837 inlägg har glömt bort hur man skriver för att skapa en dynamisk array av typen string i C#
försökte googla lite men google är så smart att den plockar bort alla tecken och söker bara på string och inte <string> :(
Kommer inte på vad det heter när man anger datatypen som arrayn ska ha. men hade för mig att det var något i stil med Array<String> a = new Array<String>();
cokMedlem sedan dec. 2005664 inlägg Testa att använda StringCollection, som ligger under System.Collections.Specialized.
DinoMedlem sedan sep. 20011 914 inlägg List<string> col = new List<string>();
The_HulkMedlem sedan juni 20031 837 inlägg
Dino skrev:
List<string> col = new List<string>();
hmm, min visual studio vill inte känna igen den. Ligger den gömd någonstans? Jag använder Visual Studio .Net 2003. Behöver man aktivera något för att kunna använda det?
The_Hulk skrev:
hmm, min visual studio vill inte känna igen den. Ligger den gömd någonstans? Jag använder Visual Studio .Net 2003. Behöver man aktivera något för att kunna använda det?
List<string> är generics och kommer inte fören i .NET 2.0, eftersom du skriver att du använder Visual Studio 2003 så antar jag att det är 1.1 du pratar om.
Jag skulle kunna tänka mig att du skulle kunna använda dig utav StringCollection som nämnts i tråden eller en vanlig ArrayList där du får casta dina objekt när de skall användas.
The_HulkMedlem sedan juni 20031 837 inlägg
Nickemannen skrev:
List<string> är generics och kommer inte fören i .NET 2.0, eftersom du skriver att du använder Visual Studio 2003 så antar jag att det är 1.1 du pratar om.
Jag skulle kunna tänka mig att du skulle kunna använda dig utav StringCollection som nämnts i tråden eller en vanlig ArrayList där du får casta dina objekt när de skall användas.
Hmm, ingen koll på vilken version av .Net som används. Men det kan mycket väl stämma att det är .Net 1.1 som används.
Det var ju tråkigt att det inte fanns med i den, får se om StringCollection kan hjälpa mig lite.
Tack för hjälpen!